1. Sohbet

Taxi driver filmi hakkında

'Güncel Medya' forumunda Banu Demirci tarafından 14 Ağustos 2017 tarihinde açılan konu

  1. Banu Demirci

    Banu Demirci Üye Üye

    Katılım:
    14 Haziran 2017
    Mesaj:
    19
    Alınan Beğeniler:
    2
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Kadın
    Herkese merhaba,


    Bugün sizinle her zaman paylaştıklarımın çok daha dışında bir şey paylaşmak istedim. Bugün bir filmin özetini paylaşmak istiyorum sizlerle... Ben bu filmi yurtdışında bir salonda izlemiştim, Avrupalı izleyicilerin nasıl tepki vereceğini oldukça merak etmiştim. Çok çokça beğendiler... Hazır konu İran'a gelecekken bizim iş mevzusu için de bir iran nakliye firması önerebilirseniz çok ama çok seviniri. Şimdi tekrar konumuza dönelim ve filmin özetini sizlerle paylaşayım... Filmin ismi Taxi Driver yani taksi şoförü:



    Yönetmenlerin cesareti ve "gerilla" film yapımının kahramanlığı hakkında film dünyasında gevşek konuşmalar yaygındır - ancak bu terimler gerçekten İran'ın Jafar Panahi'sine uygulandığında bir anlam ifade ediyor. Çember, Crimson Gold ve etkileyici öfkeli futbol filmi Offside - Panahi, ülkesindeki gündelik hayatın zorlukları hakkında birkaç güçlü gerçekçilik dramı yaptıktan sonra, hapsi ile tehdit edilen İran hükümetinin faulünü kaybetti ve onun seyahat etmesini engelledi. 20 yıl film yapmasını yasakladı. Üç olağanüstü eser yapmak için telin altında çalışarak, dahili sürgünden bir cri de coeur olan ifadeleri kaçırmak ve itaat yumruklarını kaldırmak için protesto gösterdi.


    Bu bir Film Değil (2011, Mojtaba Mirtahmasb ile yönetti), Panahi'nin Tahran'daki evinde tutuklanarak topuklarını soğutduğunu ve kamera almasına izin verdiği takdirde yapacağı filmi hatırlattığını gösterdi. Panahi teknik olarak gerçek bir film yapmadı, savundu Panahi, yine de sonuçta bir pastanın içine gizlenmiş bir USB çubukla Cannes'a kaçaklandığı zaman dünyanın gördüğünü açıkça ortaya koyuyordu. Bununla birlikte, daha az başarılı Closed Curtain (2013, Kambuzia Partovi ile yönetilen), klostrofobik olarak kendini referans alan bir oda parçasıydı ve Panahi'nin durumunun kendisinden daha iyi geçtiğini önermişti.


    Bununla birlikte, kurtuluş ruhu ve sinemanın imkânlarındaki zevk, Taksi Tahran'da (ya da bu yılki Berlin film festivalinde Altın Ayı kazandığında adı verilen düz Taksi) pırıl pırıl efektlere direndi ve yeniden ortaya çıktı. Bu zahmetli, esprili egzersiz için Panahi, üç gizli video kamera ile bir taksi işletti ve Tahran'ın etrafında bir araba yolculuğu yaparak, çeşitli yolcuların - muhtemelen aktörlerin çoğunlukla - feribotlu tekerleğinde yer aldığını gözlemledi. Biri her şeyin sahnelendiği varsayılır; Böyle söylemek zor olan hareketli kendiliğinden olma hissi budur.



    Evet sizin de bu filmi mutlaka izlemesini rica ediyorum...

    Tekrar hatırlatayım ayrıca bana iyi bir uluslararası taşımacılık firması gerekiyor, İran'la bir iş yapma olasılığımız oldukça yüksek de...
     

Bu Sayfayı Paylaş