Resimler, çocuk gelişiminde gerek tüm hayatını etkileyecek gerekse benlik algisini oluşturacak yapi taşlarından biridir. Çocugun olarak renk dediğimiz şeyi doğrudan dikkat çekmesiyle, algılama süreci başlar. Böylelikle renklerin dünyasına girmiş olur.. Daha sonraları, bir nesne ya da kavrami tanıtırken kullanılan resimler çocuğun doğrudan bilişsel sürecine etki eder. Çocuk ilk olarak büyük ve renkli şeylere dikkat çeker. Ardından dikkat çektiği seyi kendisi yapma eğilimi gösterir. Çoklu zeka kuramina göre , insanda var olan 9 zeka alanından birisi ; görsel zekadır. Bunların hepsi her insanda olabilir, gelistirebilir ya da köreltirebilir. İşte bu hususta çocukta var olan bu alanı ortaya çıkarmak, geleceğe yönelik planlar yapmak, çocuğun ne istediğini bilmesi ve sevmesi dahilinde resim yapma eylemi oldukca önemlidir. Çocuk resim yaparken aynı zamanda üst düzey düşünme becerilerinden yaratıcılığı kullanarak, kendi olma fırsatıni sunar. Böylece çocuk dilediği gibi özgürce kendi oluşturdugu şeylerin aynı zamanda taktır görmesi, gelişim evrelerinden "Başarıyla karşı yetersizlik" evresini başarıyla atlatacaktir. Sonuç olarak, resim çocuğun öncelikle algı oluşmasında, yeteneğin açığa çıkarılmasında, estetik duygusu kazanmasına, gelişim evrelerini başarıyla gerçeklestirmesinde, ozsaygı/ozyeterlilik gibi kişisel becerilerin kazanmasina ve zeka ile dogru orantılı yaratıcılık kazanmasına doğrudan etkiler..